Monday, December 21, 2009

Negara Dalam Keadaan Berbahaya. Sistem Pertahanan DiCemari Rasuah

Kes kehilangan enjin pesawat F-5E TUDM yang bernilai RM50 juta dan dipercayai berada di negara Amerika Selatan merupakan berita yang mengemparkan negara.Malah, siasatan kehilangan enjin jenis GE J85-21A itu turut membongkar pelbagai penyelewengan peralatan, termasuk salah laku membabitkan pelbagai kontrak bekalan bernilai jutaan ringgit dalam pasukan itu.

Kehilangan ini adalah petanda rasuah sudah sampai kekemuncaknya di mana negara dalam keadaan terancam. Jika enjin pesawat boleh jual maka maklumat perisikan pertahanan lagilah mudah untuk dijual kepada pihak musuh.

Menjual enjin pesawat ke luar negara bukan seperti menjual goreng pisang ditepi jalan. Ia memerlukan kerjasama pelbagai agensi kerajaan termasuk Tentera, Imegresin, Kastam dan juga polis. Maksudnya enjin ini tidak boleh terlepas keluar negara tampa kerjasama daripada badan ini.

Rakyat tidak boleh memaafkan lagi kerajaan. Kerajaan Barisan Nasional pimpinan Najib mesti ditukar dengan segera. Undi tidak percaya di Parlimen perlu dibuat dengan segara.

1 comments:

Anonymous said...

Kalau ahli politik negara di tukar apa kah saudara yakin satu perubahan dapat di buat dengan kakitangan kerajaan yang di pimpin oleh mereka yang di lantik atas dasar bodek, bengap dan bahlol dalam erti kata yang lain "mediocre"?
Lihat sahaja negeri yang dikuasai olih PAKATAN sekarang ini?
The truth is, the people must be aware and that the whole nation has to be overhauled in order to be back on track.
No matter who takes over this nation but if the civil service, the police and the military remain, this nation will not go any where.
So my suggestion to you is to start going round the country on what is your proposal to make thing change or otherwise forget it!!!