Friday, January 16, 2009

Insya Allah PAS Menang Di Kuala Terengganu

Pakatan Rakyat di Kuala Terengganu mendapat satu kemenangan moral pertama apabila telah berjaya mendesak Pengurus Pilihanraya yang juga Dato'Bandar Kuala Terengganu Datuk Mat Razali Kassim digugurkan daripada jawatannya. Desakkan ini adalah disebabkan beliau telah didapati berkempen dan mengugut kakitangan di bawahnya dengan berkata "Kalau nak kena buang kerja, sokonglah pembangkang" . Akhirnya awal malam ini Datuk Mat Razali Kassim telah menarik diri daripada jawatan tersebut. SPR telah menerima penarikkan tersebut dan mengantikannya dengan Wan Mustafa Wan Hassan. Maknanya apa yang diperkatakan oleh PAS itu betul seterusnya apa yang diperkatakan oleh Najib itu salah. Najib pernah berkata bahawa BN tidak berkempen kepada kakitangan kerajaan tetapi kerajaan berhak untuk mengadakan pertemuan dengan sesiapa sahaja kakitangan kerajaan.

Kemenangan moral kedua adalah apabila calon BN tidak datang dalam perdebatan terbuka bersama caon PR di Kuala Terengganu mengenai isu royalti minyak. Maknanya Wan Farid takut dengan hujah-hujah daripada Abd Wahid Endut.

Berdasarkan kepada sambutan penduduk kepada PR dan tambahan 2 kemenangan moral ini, maka jika UMNO gagal melancarkan senjata terakhir pada hari jumaat atau hari sabtu maka Insaya-Allah PAS menang di Kuala Terengganu.

0 comments: