Wednesday, November 25, 2009

Isu PMBK Menyatukan Hati Pemimpin PAS

Mari kita perhalusi kenyataan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat (TGNA) semalam dalam Utusan Malaysia :

"Ini yang dipanggil berpakat, tegur menegur, itu asas Islam. Saya tekan Pusat, Pusat tekan saya. Masa saya cadangkan EGM (mesyuarat agung luar biasa) baru-baru ini, ada orang setuju, sebab itu saya tekan dia (Pusat)."

Ini bermakna semasa isu UG dan EGM, TGNA menegur pimpinan PAS Pusat. Dalam isu PMBK Tuan Guru Hj Hadi Awang(TGHD) tegur TGNA. Itulah tegur menegur amalan yang baik dalam PAS. Sebuah Jemaah Islam yang sedang diperhatikan oleh rakyat Malaysia. Budaya ini tidak boleh dilaksanakan dengan jayanya oleh kedua-dua Tok Guru jika mereka mementingkan diri masing-masing.

Saya cukup berbangga dengan keputusan yang di buat oleh TGNA meminta menantunya Sdr Ariffahmi Abd Rahman yang juga rakan karib saya di universiti melepaskan jawatan sebagai CEO PMBK. Sekalung tahniah juga saya ucapkan kepada TGHD yang telah datang ke Kota Baharu menegur TGNA. Tak lupa juga kepada Ariffahmi yang sanggup melepaskan jawatan yang besar ini. Itulah yang saya sebut "SELESAIKAN MASALAH, TINGKATKAN UKHWAH & HENTIKAN PERBALAHAN" dalam Seminar Memperkasakan Parti lepas. Walaupun sebahagian pemimpin PAS tak setuju dengan kenyataan saya bahawa pemimpin PAS sebelum ini berbalah tetapi itulah persepsi kebanyakkan rakyat Malaysia.

Alhamdulillah segalanya telah selesai.

Tindakan kedua-dua Tok Guru ini dapat menghilangkan kesedihan hati rakyat Malaysia dan ahli-ahli PAS di bawah sana. Harapan mereka tidak tinggi hanya mahu melihat kedua-dua Tok Guru berganding bahu menjatuhkan Kerajaan Barisan Nasional dalam pilihanraya akan datang.

Tahniah TGNA !
Tahniah TGHD !
Tahniah Ariffahmi !
Tahniah Rakyat Kelantan !
Tahniah pimpinan PAS Pusat !
Tahniah rakyat Malaysia !
Tahniah untuk semua.


Suhaizan Kayat
Ketua Penerangan DPPP

0 comments: