Sunday, January 16, 2011

Forum Janji 100 Hari Pakatan Rakyat (PR)

Pemuda PAS Pusat akan menganjurkan suatu forum Janji 100 Hari PR pada hari selasa 18hb Januari 2011 bermula jam 9 malam di Chinese Assembly Hall, Kuala Lumpur. Forum ini bertujuan untuk membahaskan pro dan kontranya cadangan PR selepas 100 hari memerintah. Bagi mendapat pandangan yang seimbang daripada semua pihak Dewan Pemuda PAS, telah dan sedang berusaha untuk menjemput parti-parti komponan Barisan Nasional(BN), NGO dan ahli akademik. Walaubagaimana pun setakat ini belum ada sebarang jawapan daripada mereka. Antara pimpinan parti politik dan NGO yang telah dihubungi samaada melalui surat, email, talipon, sms atau orang perantaraan adalah :

YB Saifuddin Bin Abdullah – Timbalan Menteri Pengajian Tinggi

YB Khairy Jamaluddin – Ketua Pemuda UMNO

YB Nurjazlan Bin Mohammad – Ahli Parlimen Pulai

Dr Zubir Bin Harun – Naib Presiden Perkasa

Senator Datuk Akbar Ali - Bekas timbalan ketua pengarah Jabatan Perangkaan Malaysia.

En Mohd Yusof Bin Abd Rahman – Bendahari Agong FOMCA

Senator Datuk Akhbar Ali - Bekas Tim Ketua Pengarah Jab Perangkaan Malaysia

Wakil Parti Gerakan

Setakat ini YB Saifuddin Bin Abdullah dan Wakil Parti Gerakkan sahaja yang telah memaklumkan keuzurannya. Dewan Pemuda PAS Pusat cukup optimis bahawa mereka akan membuat pengesahan kehadiran dalam waktu terdekat ini khususnya YB Khairy Jamaluddin. Insya Allah. Kehadiran mereka atau wakilnya sangat penting bagi membangunkan minda rakyat setara dengan negara-negara maju yang menjadikan pidato, debat dan forum sebagai medan menguji kekuatan, kesungguhan dan kemampuan memerintah negara pada masa hadapan.

Setakat ini ahli panel forum adalah terdiri daripada YB Dr Dzulkifli Bin Ahmad Wakil PAS, YB Tony Pua Wakil DAP dan Sdr Rafizi Ramli Wakil PKR. Modeator forum adalah Sdr. Mazli Bin Noor seorang ahli perniagaan. Semua pihak dijemput hadir .

Suhaizan Bin Kaiat

Ketua Penerangan

Dewan Pemuda PAS Pusat

0197285174


0 comments: