Thursday, March 4, 2010

Profesor DR Ahmad Atory Hussain Call Saya

Khamis 4.3.2010. Lebihkurang jam 12.30 tengahari seorg menghubungi saya memperkenalkan diri sbg Ahmad Atory Hussain dri USM. Saya jenuh mengingat. Tapi tak ingat-ingat juga. Dalam saya cuba mengigat tu dia dia kata"

" Saya bukan pencacai UMNO" "Tolong buat komen elok sikit"

Saya tak pasti bila pulak saya tuduh org pencacai UMNO. Saya sebenarnya tidak suka tuduh individu. Bila saya semak blog semula baru saya ingat suatu berita Mstar 24.06.09 spti yg saya lampirkan di bawah. Dlm berita ini memuatkan komen Professor Dr Ahmad Atori Hussain dari USM berkenaan UMNO dan PAS. Saya tak tuduh dan tak komen beliau pencacai UMNO. Saya tanya sahaja pada pembaca blog saya. Adakah kenyataan ini dibuat oleh Professor atau Pencacai UMNO. Suatu persoalan bukan komen. Yang menariknya dah lebih setahun tulisan ini dibuat. Baru hari ni saya dapat maklum balasnya. Lama sungguh sampai dah dah terlupa saya dibuatnya. Marilah kita lihat berita ini bersama.



Tajuk : Profesor Dr Ahmad Atory Hussin : Professor atau Pencacai UMNO ?


Berikut adalah keratan kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Mstar 24.06.09 oleh Profesor Dr Ahmad Atory Hussain. Cuba fikirkan beliau ni Professor atau pencacai UMNO ?



Profesor Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan Univerisiti Sains Malaysia, Dr. Ahmad Atory Hussain berkata, keputusan tersebut jelas menunjukkan perpaduan di kalangan orang Melayu tidak akan kukuh lagi.

"PAS sebuah parti politik yang bongkak. Mereka fikir dengan 23 kerusi (Parlimen) yang mereka miliki mereka boleh kalahkan Umno.

"PAS terlalu memandang rendah keupayaan mereka (Umno). PAS salah jika buat andaian sedemikian. Umno ada 78 kerusi di Parlimen jika dibandingkan dengan PAS.

"Mereka perlu ingat hakikat itu," katanya kepada mStar Online ketika diminta mengulas keputusan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan yang menolak idea penubuhan kerajaan perpaduan yang pernah dilontarkan oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.
Bagaimanapun idea tersebut ditentang oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang juga Menteri Besar Kelantan.

Mengulas lanjut, Ahmad berkata, ada pemimpin PAS yang lantang menentang idea kerajaan perpaduan yang dilontarkan oleh Hadi kerana masing-masing bimbang akan kehilangan kuasa politik mereka.

........

Cuma mereka perlu ingat bukan mudah untuk kalahkan Umno kerana pemimpin-pemimpin Umno tak 'bodoh' semuanya," katanya.


Fikirkan .....Professor atau Pencacai UMNO ?

3 comments:

prof serba tau said...

memang prof ni bukan pencacai umno tapi BARUA umno.Kenyataan macam JKKKK.Tak ilmiah langsung!

AZIZ AL-FAYYED said...

ni comporm PENCACAI UMNOngok & BARUA UMNOngok...

Anonymous said...

BUAT-BUAT TANYA LAK...APA BANGANGNYA PROFESOR KANGKUNGNI...MACAM NI PUNYA PROFESOR PUN ADA KAT USM...MANGKUK BETUL !