Friday, July 10, 2009

Najib Jaguh Bahasa Melayu

Pagi ni saya tergelak besar. Geli betul hati saya. Saya kira ini boleh di iktiraf sebagai lawak antarabangsa. Bila saya baca Berita Harian ada berita bertajuk "Najib Jaguh Bahasa Melayu". Bila pulak Najib berjuang Bahasa Melayu? Bila pulak dia kena semburan pemedih mata?. Bila pulak dia kena tangkap polis sebab demo PPSMI? Bila pulak dia turun berjumpa rakyat nyatakan tidak setujunya terhadap PPSMI ?

Kalau Ghani Othman pejuang bahasa tu boleh kita berkira sikitlah. Ini Najib... geli betul hati aku.

Kalau nak puji pun berpada-padalah. Jangan melampau.....



Keratan Berita Harian 10.07.09

Najib jaguh bahasa Melayu

Oleh Misiah Taibmailto:Taibmisiah@bharian.com.my

Pengajaran, pembelajaran Sains dan Matematik dalam BM disokong

KUCHING: Bekas Menteri Pelajaran, Tun Abdul Rahman Yaakub menyifatkan Datuk Seri Najib Razak sebagai jaguh bahasa Melayu, menyamai ayahandanya, Allahyarham Tun Abdul Razak dan Almarhum Tuanku Abdul Rahman. Beliau berkata, ini jelas terbukti dengan keputusan kerajaan melaksanakan semula pengajaran dan pembelajaran subjek Sains dan Matematik dalam bahasa Malaysia berkuat kuasa 2012. "Saya sokong 100 peratus langkah ini. Ia tindakan yang wajar dipuji. Allahyarham bapanya dan Tuanku Abdul Rahman adalah jaguh bahasa Melayu dan ini diikuti oleh Najib," katanya dalam pertemuan dengan Berita Harian di kediamannya, di sini semalam.

0 comments: